- - - - - - - - - - - - -

Thursday, February 03, 2011

When John Key said 'Mum and Dad investors' did he mean Chinese Mega Conglomerates?

Agreeing to go on Tony Veitch's radio show weekly but dumping bfm, Kiwi FM and RDU while avoiding any interviews on Radio NZ is hardly allowing the media to hold John Key to account is it? He's not in the locker room having a beer watching a porno laughing it up with the lads, he's the bloody Prime Minister wanting to embark upon the most significant privatization agenda in a decade while cutting public services.

Shouldn't he be answering those questions rather than who he thinks is hot?

I don't look to my Prime Minister for who in the over 40's market is deemed 'hot' or not. I look to the Prime Minister to explain controversial policy he is trying to pass with arguments that don't stack up. I'm not sure John Key holding a MILF report each week is really my expectations of the office.

One question we could ask John Key is that when he endlessly repeated Mum and Dad investors as to who would benefit from privatizing 49% of our state assets, did he actually mean the massive Chinese Mega Conglomerate Qinghua Group who are in the South Island right now looking to buy up vast amounts of coal and iron-ore and whom are also eyeing up the very State assets John Key has put on the block for sale under the guise of helping those so called 'Mum and Dad investors'?

Liz Hurley's hotness is not the issue, who we are really selling our assets to is.


At 3/2/11 7:53 am, Blogger Giarne said...

Soon there will be an article about Brownlee meeting with Qinghua and desperately begging them to take Pike River Coal off our hands ... and of course they could make it open cast ... for a price. Oh, and heh, you want changes to the employment law again, ok, well here's the figure for that too, we'd be happy to rush it through for you!

At 3/2/11 7:56 am, Blogger Giarne said...

I had only read half of the article before typing my missive.

When I read that they have had meetings postponed with Key and Brownlee because of Pike River it made even more sense - it wouldn't look good to be seen to be courting Qinghua at the moment with the Commission still going.

At 3/2/11 4:20 pm, Blogger ewingsc said...

Someone Else’s Country (documentary)

looks critically at the radical economic changes implemented by the 1984 Labour Government - where privatisation of state assets was part of a wider agenda that sought to remake New Zealand as a model free market state.

The trickle-down ‘Rogernomics’ rhetoric warned of no gain without pain, and here the theory is counterpointed by the social effects

(redundant workers, Post Office closures).

Made by Alister Barry in 1996 when the effects were raw,

the film draws extensively on archive footage and interviews with key “witnesses to history”.

Documentary can be viewed here :


It was no accident that Someone Else’s Country wasn’t screened on TVNZ when it was completed in 1996.

It wasn’t that the Business Roundtable needed to actually tell the TV programmers not to screen it. Television executives knew perfectly well where their salaries came from and that TVNZ was being readied for sale.

Fourteen or fifteen minutes of every television hour - the very limit of viewers' tolerance - was filled with messages carefully and expensively constructed to reach into their fears and appetites.

Clutches of advertisements urged New Zealanders to “buy”, to think and feel like frustrated consumers.

Airing a documentary which led viewers to think of themselves less as consumers and more as citizens capable of taking political action was not in the interests of the big corporations controlling the advertising dollar.

But word spread.

"You have to see this film!"

It explains how we got to where we are. It explains how the government could privatise Telecom even though 93% of us opposed it.

It explains why and how the bastards did it! Extra Film Festival screenings had to be scheduled to cope with the crowds.

Thousands of video copies were sold. Talkback radio hummed with indignation about why it wasn't on TV.

Ironically, it was a small music channel in Auckland which put it to air first, at 7.30 on a Sunday night.

It out rated TV One, TV2 and TV3.

But still the public broadcasters wouldn’t screen it until seven years later on the personal insistence of Ian Fraser, then head of TVNZ.


Post a Comment

<< Home