- - - - - - - - - - - - -

Thursday, April 19, 2007

Dirty Hastings (I can hear the deliverance banjos from here)


There’s something unsavory when you go South of the Bombay Hills, it’s that feeling that one is regressing somehow, that the people one walks amongst are, how does one put it – a little inbreed. Hastings is a great example, 30 children stood around cheering as two filthy cowardly bullies smacked around a smaller person – now we all understand bullies, they were the kids who were smacked as children by their angry smack loving parents, but the real indreeders here are the 30 kids who stood around watching and laughing – I’d love to shove a camera into the faces of the parents of the children who watched and laughed and filmed it and posted it on You Tube, I wanna ask those parents, ‘How do you feel? You’ve raised a shit, you’ve raised a kid who will laugh and watch the misfortune of another without doing anything – was it your shit parenting skills that helped raise these shit kids? Well, was it?” – I’m not sure how much the parents would understand, I tried using small words, I think I may have lost them at misfortune, anything over 3 syllables might be a struggle for someone from Hastings. Luckily the bullies and the 30 children laughing and cock head who filmed it aren’t very bright and all the footage was used against them as evidence. Hahaha.

Assault 'pre-planned for posting on YouTube'
Police say an assault on a teenage boy that was filmed and posted on YouTube was planned to give the perpetrators "street cred". They say the assault, which lasted about 10 minutes and was watched by up to 30 teens - some filming on cellphones - appeared to be a copycat of similar crimes overseas. Police were not aware of the March 30 Hastings assault until a tip-off about the YouTube video late last week. Two boys aged 14 and 16 have been charged with assault and are due to appear in the Hastings Youth Court tomorrow. Police are deciding what action to take against a third boy, aged 15, who allegedly filmed the victim being punched, kicked and humiliated, and then uploaded the footage on to the popular video website.

6 Comments:

At 19/4/07 11:31 am, Anonymous Anonymous said...

oh g what about the kids in south auckland bomber? that shit happens every day (well maybe not videoed)

but i bet u'd never criticise those parents, oh no, its not our brown kids parents fault you see its the white persons fault as always, maybe you can put blame on the national party?

 
At 19/4/07 1:36 pm, Anonymous Anonymous said...

This is thinly veiled elitism, and both you and the issue are disserviced by it.

Is your prejudice against towns south of Auckland warranted? Is there a clear negative correlation between latitude and inbreeding? If so, what are the implications of the capital's southward movement during the 19th century? Could this be the root of New Zealand's troubles?

Such contempt for the commoners Bomber - those nasty serfs.

 
At 19/4/07 9:19 pm, Anonymous Anonymous said...

Anon said.....
oh g what about the kids in south Auckland bomber? that shit happens every day (well maybe not videoed)


that because we ain't stupid to video an assault.... South Auckland ain't wannabe country Anon.... they would made be of it to there mates lol, now welcome to our world

Hated by Most

 
At 19/4/07 11:22 pm, Blogger ¤°Z°¤-Luke-¤°Z°¤° said...

"I wanna ask those parents, ‘How do you feel? You’ve raised a shit" ahahaha that would be so funny to see you or anybody ask a parent in their face...seriously that's a good way of telling them.

Note: I go to a Maori/PI dominante school Penrose High where we have mainly central & south auckland based students. May i say that videoing fights is the "must" thing to do in teen culture now. If someones got beef with each other leave em to it, if someone jumps in others will too, but bullys get their fuckin teeth kicked in by the victims mates or family for "not been man enough"

It is the white schools that bully worse than brown for sure because their is alot more pride/honour/aroha in the Maori/PI cultures.

 
At 20/4/07 9:53 am, Anonymous Anonymous said...

This phenomenon seems to have started in the UK a while back and is known as "happy slapping"

http://www.guardian.co.uk/mobile/article/0,2763,1470214,00.html

Apparently it began in the garage music scene. Maybe parenting has something to do with who gets into it, but a lot seems to be to do with peer group influences.

 
At 20/4/07 12:47 pm, Blogger Julio Pop said...

there was a movie a few years back 'fight club'... plus reality tv shows. In rome people were entertained in massive arena's where blood was shed.. i think there was a movie about that too. The Government's monopoly on force is pretty interesting... let's face it the government makes violence clean and green, surrounded as it is by all it's legislation, information collecting and statistics. It's the media's job to make it dirty again. Frankly I don't see what's wrong with it.
Let's face it, people who can work with violence and still appear as socially coherent get a certain amount of glory in a way which a shiny C.V. just can't provide.

 

Post a Comment

<< Home